Az elveszett bárány

A következő nyomtatható játékot találtam a neten, és gondoltam lemagyarosítom nektek.

1. Először nyomtassuk ki a fekete-fehér képeket! Az első oldalt,  ha tudunk nyomtatni vastagabb lapra, akkor érdemes arra nyomtatni (műszaki rajzlap például).  Mert ez lesz a társasjáték táblája.
A második oldalt vagy sima fehér lapra nyomtatjuk, és akkor még egy zöld lapra is érdemes rányomtatni. A legjobb, ha van olyan papírunk, aminek egyik oldala zöld, a másik fehér! (Én olyanra nyomtattam, ahol mindkét oldala zöld, de a bárányfejet külön fehér lapról ráragasztottam.)

1 oldal

2 oldal

2. A gyerekek színezzék ki az első oldalt és a másodikat ha kell (vagy csak a bárányfejet).

1lepes

3. Vágják ki a bokrokat a második oldalról! Igyekezzünk szépen vágni, mert ha nem egyformák, akkor egy idő után megjegyzik, hogy melyik is a báránykás! (Ha külön készítettük a bárányfejet, akkor azt ragasszuk rá a bárányfejes bokorra!)

P1010016

4. És már lehet is játszani! Hol a bárány?

Játékvariáció1:

Előkészület: Minden gyerek tegye fel a bokrokat és rejtse el a bárányt!
Játékmenet: A gyerekek párosával mondanak egy bokrot a másik lapján – például 2. sor 4. bokor (mint a torpedóban). Addig játszanak, amíg mindegyik bárány előkerül!

P1010018

Játékvariáció2:

Előkészület: A tanár tegye fel a bokrokat és rejtse el a bárányt!
Játékmenet: Tegyen fel kérdéseket a már tanult tananyagból. Aki tudja a választ, tippelhet, hogy hol a bárány!

P1010019

Játékvariáció3:

Előkészület: Az összes táblát készítsük elő, a legjobb, ha körben, például a székre kirakjuk őket!
Játékmenet: A gyerekek a tőlük jobbra lévő táblához lépnek, és felfordítanak egy bokrot. Ha nem bárány, akkor visszafordítják. Ha bárány, akkor felfordítják a bárányt, és azon a táblán már nem kell keresni. Aztán mennek egyel tovább. Egyszerre mozdul a kör. (Ha valaki figyelmes, akkor megnézi,  hogy az előtte levő mit fordít, hogy azt már ne tippelje. Vagy ha jó a memóriája emlékszik rá mit fordított az előző körben.) Ha valaki megtalál egy bárányt, a tanár lejegyzi, hogy ki volt az. A gyerekek a saját táblájukat természetesen átugorják, ott kettőt mennek egyszerre! Akkor van vége, ha minden bárányka előkerült.

Illusztráció: Olvassuk fel az igeverseket az elveszett bárányról! Isten így keresi az elveszett embereket! Méghozzá rajtunk keresztül tudja őket elérni itt a földön. Ezt hívjuk evangélizációnak! Ahogy mentünk körbe, mindenki kereste az elveszetteket! De nem mindenkinek volt “szerencséje”. Van, hogy sokat keresünk, de nem találunk! Pedig ugyanannyi esélyünk volt, mint a többieknek! De ha nem adjuk fel, és mindenki keresi kitartóan, akkor a végére azért előkerülnek!

nezokep

Forrás: Crafting The Word Of God

Mappa: H001

Besorolások

Osztály besorolás:
Tantárgyak:
Munkaformák: ,
Módszerek: ,
Kompetenciák:
Nevelési terület:
Tanulási stílus:
Közműveltségi tartalmak:
Kulcsfogalmak:
Eszközhasználat:

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?