The Cup Song – Ritmusgyakorlat

Csak elkötelezett diákoknak és tanároknak! 🙂

A Pitch Perfect című zenés filmben acapella csapatok versenyeznek egymással. A főszereplő lány a meghallgatáson a következő dalt adja elő:

A dalban amit a pohárral művelnek (főleg az eredeti klipben), hát az fantasztikus! És nem utolsó sorban nagyon jó ritmusgyakorlat.

Mielőtt rátérnék arra, hogy hogyan lehet ezt megtanulni vagy megtanítani, azt hiszem sokakat meg kell győzni, hogy ez egyáltalán lehetséges. Igazából ez a videó inspirált engem a cikk megírására! Nézzük meg ezeket a fiatalokat. Ha ennyien meg tudják tanulni, akkor nekünk is menni fog! Persze gyakorolni kell! És szerencsére nem kerül sokba a “hangszer sem”. Persze az szép, ha mindenkinek ugyanolyan a pohara, de akár tejfölös poharakat is bevonhatunk szép egyformára! Így a technika órára is adunk feladatot. És akár osztályonként lehet egy szín!

Szerintem fantasztikusak, és mennyire jól néz ki, amikor ennyien egyszerre mozognak! Ja, és persze átírták a szöveget a saját nyelvükre, azért hangozhat a fentiek után furcsán!

És akkor az első lépés, hogy tanárként mi is megtanuljuk. Nekem ez a videó segített, de van több is a neten. (Csak írjátok be a YouTube-on, hogy Cup Song Tutorial).

Ami fontos: ha csak egy embernek tanítjuk, akkor majdnem mindegy, hogy mit melyik kezünkkel teszünk, melyik irányba forgatjuk. Viszont ha már egy egész csoportnak, akkor nem mindegy. Figyeljünk rá, hogy amikor tanítjuk, akkor ugye tükörben látják. Nekünk vagy tudni kell mind a két irányba, vagy mellettük állva tanítjuk, vagy éppen beletörődünk, hogy mindenki a másik irányba fogja csinálni, mint mi. Ha körbe ülnek a gyerekek, talán úgy a legkönnyebb megtanulni, mert mindenki tudja nézni a mellette ülőt. A sulis videón azt is látjuk, hogy az utolsó ütemnél nem csak leteszik a poharat, hanem tovább is adják. Az a következő lépés. Sok sikert!

Azt bizonyítandó, hogy alsósoknak sem lehetetlen, a következő videón látszik, hogy egészen picik is megtanulták. Az egész iskola, és még a tanári kar is!

És akkor hab a tortára, találtunk magyar dalszöveget is hozzá, sok sikert az énekléshez!

Ha valaki megtanulta a Cup Song-ot, és esetleg tud róla videót küldeni, azt nagyon megköszönöm!

Az elveszett bárány

A következő nyomtatható játékot találtam a neten, és gondoltam lemagyarosítom nektek.

1. Először nyomtassuk ki a fekete-fehér képeket! Az első oldalt,  ha tudunk nyomtatni vastagabb lapra, akkor érdemes arra nyomtatni (műszaki rajzlap például).  Mert ez lesz a társasjáték táblája.
A második oldalt vagy sima fehér lapra nyomtatjuk, és akkor még egy zöld lapra is érdemes rányomtatni. A legjobb, ha van olyan papírunk, aminek egyik oldala zöld, a másik fehér! (Én olyanra nyomtattam, ahol mindkét oldala zöld, de a bárányfejet külön fehér lapról ráragasztottam.)

1 oldal

2 oldal

2. A gyerekek színezzék ki az első oldalt és a másodikat ha kell (vagy csak a bárányfejet).

1lepes

3. Vágják ki a bokrokat a második oldalról! Igyekezzünk szépen vágni, mert ha nem egyformák, akkor egy idő után megjegyzik, hogy melyik is a báránykás! (Ha külön készítettük a bárányfejet, akkor azt ragasszuk rá a bárányfejes bokorra!)

P1010016

4. És már lehet is játszani! Hol a bárány?

Játékvariáció1:

Előkészület: Minden gyerek tegye fel a bokrokat és rejtse el a bárányt!
Játékmenet: A gyerekek párosával mondanak egy bokrot a másik lapján – például 2. sor 4. bokor (mint a torpedóban). Addig játszanak, amíg mindegyik bárány előkerül!

P1010018

Játékvariáció2:

Előkészület: A tanár tegye fel a bokrokat és rejtse el a bárányt!
Játékmenet: Tegyen fel kérdéseket a már tanult tananyagból. Aki tudja a választ, tippelhet, hogy hol a bárány!

P1010019

Játékvariáció3:

Előkészület: Az összes táblát készítsük elő, a legjobb, ha körben, például a székre kirakjuk őket!
Játékmenet: A gyerekek a tőlük jobbra lévő táblához lépnek, és felfordítanak egy bokrot. Ha nem bárány, akkor visszafordítják. Ha bárány, akkor felfordítják a bárányt, és azon a táblán már nem kell keresni. Aztán mennek egyel tovább. Egyszerre mozdul a kör. (Ha valaki figyelmes, akkor megnézi,  hogy az előtte levő mit fordít, hogy azt már ne tippelje. Vagy ha jó a memóriája emlékszik rá mit fordított az előző körben.) Ha valaki megtalál egy bárányt, a tanár lejegyzi, hogy ki volt az. A gyerekek a saját táblájukat természetesen átugorják, ott kettőt mennek egyszerre! Akkor van vége, ha minden bárányka előkerült.

Illusztráció: Olvassuk fel az igeverseket az elveszett bárányról! Isten így keresi az elveszett embereket! Méghozzá rajtunk keresztül tudja őket elérni itt a földön. Ezt hívjuk evangélizációnak! Ahogy mentünk körbe, mindenki kereste az elveszetteket! De nem mindenkinek volt “szerencséje”. Van, hogy sokat keresünk, de nem találunk! Pedig ugyanannyi esélyünk volt, mint a többieknek! De ha nem adjuk fel, és mindenki keresi kitartóan, akkor a végére azért előkerülnek!

nezokep

Forrás: Crafting The Word Of God

Mappa: H001

Jézus labirintus

Keresd meg az utat a kereszthez, Jézushoz! A legjobb megoldás, ha nyomtatás (esetleg színezés) után lamináljuk a labirintust! És táblafilccel próbálják meg megoldani a gyerekek, mert az letörölhető róla!

Jézus labirintuskicsi

Forrás: Kidz Corner

Csibecsapat

Egy egyszerű kis feladat rajzórára. Az enyémen a színkör fő színeit használtam, és csibéket. De lehet más is!

Igazából jó kis kreativitás-fejlesztő feladat!

A003

A gyerekek ujjlenyomatokat készítenek a lapra, majd kiegészítik őket (filctollal, alkoholos filccel, tűfilccel)!

Lehet úgy indítani a feladatot, hogy megadjuk, hogy csibék vannak a képen, de ők rajzolnak be mindent: melyik merre néz, kivel beszélget, repül, eszik, mi van rajta… (Mint az 1. és a 3. sorban.) Persze készülhet sorminta is belőle. (2.és 4. sor.) Ja, és nem kell sorban lenniük a csibéknek! Lehetnek össze-vissza a képen. Csak nekem ilyen kedvem volt! 🙂

Húsvétra is készülhet a csibés kép!

Lehet azt is, hogy egy nagy lapra mindenki nyomkodja az ujjlenyomatokat, és mindenki másik csibét rajzol meg!

Az ötletet a netről szedtem, de azóta törölték azt a blogot! Itt az eredeti kép:

81c2ba44bfb27e46a1d53c4fe96cc897

Ti vagytok a föld sója

Évekkel ezelőtt készítettem karácsonyra néhány barátunknak ilyen mini “só dobozokat”. Emlékeztetőül, hogy ők/mi vagyunk a föld sója! – Bocsánat, a fénykép már elég régi, és nem valami jó 🙁

P10100042

Tehát lehet ajándék, nagyobb mennyiségben sem nehéz legyártani. El tudom képzelni, hogy az ifiseknek, hittanos csoportnak lenne ajándék. Vagy hogy ők készítik ajándékba valakinek.

És lehet illusztráció az igevershez is, amikor éppen erről tanulunk!

Elkészítés menete:

  1. Nyomtassuk ki színesben a dobozokat, kicsit vastagabb lapra – például műszaki rajzlapra!
    Figyeljünk rá, hogy egy lapon kettő doboz van!
  2. Vágjuk körbe a dobozokat!
  3.  Hajtogassuk meg a vonalak mentén!
  4. Ezután ragasszuk meg az alját és az oldalát!
  5. Kis zacskóba (uzsonnás zacskó például) tegyünk sót, zárjuk le a zacskót, majd tegyük bele a dobozba! Körülbelül 150-200 g só fér a dobozba, szóval az 1 kg jelzés csak viccből van a dobozon!
  6. Végül ragasszuk be a tetejét is!
  7. Az ajándékozó és az ajándékozott nevét írjuk a dobozon az üres fehér keretbe! (Az egyik oldalra kitől, másik oldalra kinek.)
  8. És már kész is van, lehet csomagolni!

ti vagytok a fold soja

Üres a sír!

Koncentráljunk az örömhírre: Üres a sír! Jézus feltámadt! Ennek az elképzelésében segít a következő alkotás:

Nem kell hozzá más, mint néhány színes papír/karton, egy darab jancsiszög, színes ceruza.

Forrás: Totally Tots

Miután a Facebook-on közzétettem az ötletet, egyik olvasónk meg is valósította otthon, és szerintem az övé szebb lett, mint az eredeti. És még egy extrát is beépített! Mikor kinyitja sírt, akkor megjelenik az igevers: “Mit keresitek a holtak közt az élőt?”  Lukács 24:5
Fantasztikus ötlet!

Forrás: Pereputtyom